Ostin
uuden kännykän. Valitsin iphone 8. Valintani perustui siihen, että halusin
ostaa samanmerkkisen, että sitä olisi helppo käyttää. En halunnut ostaa 7,
koska se on jo tällä hetkellä hiukan taakse jäänyt ja joutuisin sitten taas
ostamaan uuden. Joten ajattelin iphone 8 kestävän nyt sitten ainakin kolme
vuotta itselläni. Ostin sen tarjouksesta, joten hinta oli itselleni sopiva. En
kuitenkaan usko, että hinta laatusuhde on kohdillaan, vaan varmasti olisin
saanut toisen parempi merkkisen samalla hintaa.
Ostokäyttäytymiseni
alkoi markkinaympäristöstä, koska näin mainoksen internetissä tuosta
puhelimesta. Olin ajatellut ostavani lähiaikoina puhelimen, mutta menin sen
heti ostamaan koska tarjouksessa luki rajoitettu erä. Sosiaaliset tekijät
vaikuttivat siihen siinä mielessä, että hyvin monella kaverillani on tämä
tietty puhelin. Elämäntyylini vaikutti myös asiaan, koska tarvitsen
välttämättömästi toimivan puhelimen, jotta minut saadaan töistä kiinni. Menin
Giganttiin ostamaan puhelimen, koska sieltä olin löytänyt parhaan tarjouksen ja
edullisimman hinnan. Olen myös aina aikaisemminkin ostanut puhelimen
Gigantista, joten olin saanut hyvän kokemuksen sieltä ja siihen tyytyväinen aikaisemminkin.
Minuun
vaikuttavat mainonnat vain, jos tuote on sellainen, jota itse käytän ja
tarvitsisin uuden tai jos tuote on sellainen mitä olen miettinyt ostavani ja se
menee tarjoukseen. En muuten koe olevani mainonnan uhri ainakaan. En yleensä
seuraa mainoksia edes, vaan jos tarvitsen jotain, sen ostan myös. Omiin
motiiveihini kuuluu säästäminen, joten en yleensä osta mitään turhaa, vaikka
sitä kuinka mainostettaisiin.
Kesko
tarjoaa asiakkaille tietoa tuotteista ja palveluista monikanavaisesti, joten
asiakkaat saavat helposti tietoa niistä. Remonttiohjeita ja neuvontaa
rautakaupan asiakkaille antavat kauppojen myyjien lisäksi
K-Rauta.fi-verkkosivusto ja K-Raudan remontti- ja puutarhaneuvonta.
Vuonna 2019 asiakkaat kysyivät eniten neuvoja kodin remontoinnista sekä pihan
ja puutarhan kunnostamisesta. Helposti ihmiset päätyvät ostamaan sellaista
mistä löytää eniten ja helposti tietoa.
Kesko tarjoaa terveyttä ja hyvinvointia
edistäviä tuotteita ja palveluja. Kesko auttaa asiakkaita tekemään kestäviä
valintoja. Monet ostajat arvostavat kestävää kehitystä, sekä luontaisesti
tuotettuja elintarvikkeita ja siksi päätyvät sellaiseen kauppaan, jossa on
eniten valinnanvaraa. Kasvisitoumuksen mukaisesti Kesko kannustaa asiakkaita
lisäämään kasvisten käyttöä. Vuoden 2019 lopussa kasviproteiinituotteita
sisältävä vegehylly oli noin 700 K-ruokakaupassa.
Kesko Toi asiakkaiden käyttöön datapohjaisen
K-Ostokset-palvelun, jolla halutaan auttaa asiakkaita ymmärtämään ostostensa
vaikutuksia. Ostosten kotimaisuustason seurannan lisäksi K-Ostokset-palveluun
rakennettiin hiilijalanjälkimittari, joka antaa tuoteryhmätasoista tietoa
asiakkaan ostoskorin hiilijalanjäljestä. Nykypäivänä monet ihmiset haluavat
vähentää omaa hiilijalanjälkeään ja helposti valitsevat sellaisen tuotteen tai
palvelun, joka mahdollistaisi tämän.
Kesko tarjoaa K-ryhmän asiakkaille parhaat
digitaaliset palvelut kaikilla toimialoilla, joten asiakkaat, jotka haluavat
nettiä selailemalla etsiä ja ostaa tuotteita, onnistuu se helposti. Ruoan
verkkokauppa kasvoi 74 uudella kaupalla (verkostossa yhteensä 230
kauppaa). K-Ruoka.fi-verkkopalvelun ja
mobiilisovelluksen asiakaslähtöinen kehittäminen jatkui. verkkokauppa on
kiihdyttänyt digitaalisen myynnin vahvaa kasvua ja nostanut asiakastyytyväisyyttä.
Vuonna 2019 Suomessa verkkokauppaa käyttää jo todella moni asiakas ja varsinkin
tämänhetkisen tilanteen takia, verkkokaupasta tilaaminen on kasvanut
huomattavasti. Keskon K-ruoka sovellus antaa asiakkaalle nopeasti ja
vaivattomasti hyvän verkkopalvelu kokemuksen.
Keskon
jokainen kauppa on räätälöity ympäröivien asukkaiden kysynnän mukaan, joten
heidän on helppo tulla lähikauppaansa, koska tietävät sieltä saavansa
haluamansa. Helposti asiakas menee siihen kauppaan missä on tottunut käymään,
koska osaa silloin vaivattomasti etsiä tuotteet, kun muistaa missä ne ovat.
Asiakkaat haluavat usein hoitaa kaikki asiansa samassa palvelu pisteessä, ettei
tarvitse mennä erikseen mihinkään muualle. Kesko on avannut K-kauppoihin lähes
100 uutta postin palvelupistettä, sekä 270 pakettiautomaattia.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti