1.Millainen ensivaikutelma kilpailusta sinulle syntyi?
2.Valitse sinua kiinnostava kategoria ja tutustu siihen tarkemmin.
3.Kerro kiinnostavimmat huomiosi valitsemasi kategorian ehdokkaista ja
siitä, millä perusteilla tuomaristo on valinnut voittajan.
4.Miten ajattelet oman kohdeyrityksesi digitaalisista ratkaisuista ja
niiden kehittämismahdollisuuksista/tarpeesta tämän kilpailun onnistumisten perusteella
tai muutoin ajankohtaisiin ilmiöihin liittyen.
Ensivaikutelmana minulla oli aluksi
sekalainen, koska en ollut koskaan nähnyt tai kuullut tuollaisista kilpailuista
tai edes vieraillut tuolla sivustolla. Aluksi oli hämmentävää katsoa
kilpailuja, koska en ollut varma mistä on kyse. Kun aloin selailemaan tarkemmin,
selkisi, minkälaisia kilpailuja oli ja minkä takia niitä järjestettiin.
. Kilpailut olivat kiinnostavia ja oli helppo valita
itseään kiinnostava kategoria. Ensimmäiseksi valitsin paras mobiilipalvelu
kategorian, koska omistan älypuhelimen ja minulla on paljon erilaisia mobiili
sovelluksia puhelimessani ja halusin tietää ovatko ne osallisena kilpailuissa. Ensimmäisenä silmään pisti oman
kohdeyritykseni Keskon mobiili sovellus ”K-ruoka”. K- ruoka oli valittu paras
verkkopalvelun voittajaksi. Löysin myös paljon muita sovelluksia joita, käytän.
3 Usealla voittajalla on visuaalinen
kuva, joka on tehty houkuttelevilla väreillä, että se saisi asiakkaan huomion.
Uskon, että tuomaristo valitsee voittajan sen näyttävyyden ja visuaalisuuden
takia. Monilla voittajilla oli myös video mainos omasta työstään, jossa pääsi
näkemään koko luonnoksen. Monille ihmisille tutuja ovat esimerkiksi ruokaan
liittyvät asiat kuten K-ruoka sekä esimerkiksi Fazer. Ne ovat entuudestaan
tuttuja tuomareille, joten voisiko heidän valintansa voittajien suhteen myös
liittyä tähän. Mielestäni kilpailun voittajan valitsimiseen vaikuttaa myös se,
kuinka tasapuolisesti se on ottanut ihmisiä huomioon. Onko se tarkoitettu vain
jollekin tietylle kohderyhmälle esimerkiksi nuorille vaiko lihansyöjille vai
voiko kaikki ihmiset sitä käyttää.
Kesko oli monessakin kilpailussa
mukana ja oli kerännyt itselleen muutamia voittoja. Kesko oli valittu parhaaksi
datan käyttäjäksi. K-Ostokset-palvelun ostokäyttäytymiseen liittyvän datan
koostamisesta, visualisoinnista ja suosituksista hyötyvät kaikki. Kuluttajat
saavat tietoa omista hankinnoistaan ja niiden kotimaisuusasteesta sekä
ympäristövaikutuksista, samalla kun Kesko kasvattaa asiakasuskollisuutta.
Suomalaiset tuottajat ja ympäristö taas hyötyvät palvelun kannustamana
muuttuvasta kuluttajakäyttäytymisestä.
K-Ryhmän päivittäistavarakaupan omien medioiden tahtotila on tarjota
asiakkaalle merkityksellistä sisältöä juuri oikealla hetkellä. Kesko on mukana
hyvin ajankohtaisissa ilmiöissä ja siksi Kesko lähti kehittämään ratkaisua,
joka helpottaa asiakkaiden arkea ja tarjoaa kokemuksen henkilökohtaisesta
palvelusta. He Yhdistivät kaikki erilliset verkkosivut yhden, täysin uudeksi
rakennetun K-Ruoka.fi -palvelun alle. K-Ruoka-sovelluksen kehitystyö
aloitettiin samanaikaisesti. Tavoitteena oli luoda uudenlainen monikanavainen
sisältökokemus ja samalla helpottaa sisällön tuotantoa.
Lähteet:
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti