tiistai 5. toukokuuta 2020

Viikko 18 / ajankohtaiset ilmiöt


1.Millainen ensivaikutelma kilpailusta sinulle syntyi?
2.Valitse sinua kiinnostava kategoria ja tutustu siihen tarkemmin.
3.Kerro kiinnostavimmat huomiosi valitsemasi kategorian ehdokkaista ja siitä, millä perusteilla tuomaristo on valinnut voittajan.
4.Miten ajattelet oman kohdeyrityksesi digitaalisista ratkaisuista ja niiden kehittämismahdollisuuksista/tarpeesta tämän kilpailun onnistumisten perusteella tai muutoin ajankohtaisiin ilmiöihin liittyen.

 Ensivaikutelmana minulla oli aluksi sekalainen, koska en ollut koskaan nähnyt tai kuullut tuollaisista kilpailuista tai edes vieraillut tuolla sivustolla. Aluksi oli hämmentävää katsoa kilpailuja, koska en ollut varma mistä on kyse. Kun aloin selailemaan tarkemmin, selkisi, minkälaisia kilpailuja oli ja minkä takia niitä järjestettiin.

    Kilpailut olivat kiinnostavia ja oli helppo valita itseään kiinnostava kategoria. Ensimmäiseksi valitsin paras mobiilipalvelu kategorian, koska omistan älypuhelimen ja minulla on paljon erilaisia mobiili sovelluksia puhelimessani ja halusin tietää ovatko ne osallisena kilpailuissa.  Ensimmäisenä silmään pisti oman kohdeyritykseni Keskon mobiili sovellus ”K-ruoka”. K- ruoka oli valittu paras verkkopalvelun voittajaksi. Löysin myös paljon muita sovelluksia joita, käytän.

3  Usealla voittajalla on visuaalinen kuva, joka on tehty houkuttelevilla väreillä, että se saisi asiakkaan huomion. Uskon, että tuomaristo valitsee voittajan sen näyttävyyden ja visuaalisuuden takia. Monilla voittajilla oli myös video mainos omasta työstään, jossa pääsi näkemään koko luonnoksen. Monille ihmisille tutuja ovat esimerkiksi ruokaan liittyvät asiat kuten K-ruoka sekä esimerkiksi Fazer. Ne ovat entuudestaan tuttuja tuomareille, joten voisiko heidän valintansa voittajien suhteen myös liittyä tähän. Mielestäni kilpailun voittajan valitsimiseen vaikuttaa myös se, kuinka tasapuolisesti se on ottanut ihmisiä huomioon. Onko se tarkoitettu vain jollekin tietylle kohderyhmälle esimerkiksi nuorille vaiko lihansyöjille vai voiko kaikki ihmiset sitä käyttää.

     Kesko oli monessakin kilpailussa mukana ja oli kerännyt itselleen muutamia voittoja. Kesko oli valittu parhaaksi datan käyttäjäksi. K-Ostokset-palvelun ostokäyttäytymiseen liittyvän datan koostamisesta, visualisoinnista ja suosituksista hyötyvät kaikki. Kuluttajat saavat tietoa omista hankinnoistaan ja niiden kotimaisuusasteesta sekä ympäristövaikutuksista, samalla kun Kesko kasvattaa asiakasuskollisuutta. Suomalaiset tuottajat ja ympäristö taas hyötyvät palvelun kannustamana muuttuvasta kuluttajakäyttäytymisestä.

K-Ryhmän päivittäistavarakaupan omien medioiden tahtotila on tarjota asiakkaalle merkityksellistä sisältöä juuri oikealla hetkellä. Kesko on mukana hyvin ajankohtaisissa ilmiöissä ja siksi Kesko lähti kehittämään ratkaisua, joka helpottaa asiakkaiden arkea ja tarjoaa kokemuksen henkilökohtaisesta palvelusta. He Yhdistivät kaikki erilliset verkkosivut yhden, täysin uudeksi rakennetun K-Ruoka.fi -palvelun alle. K-Ruoka-sovelluksen kehitystyö aloitettiin samanaikaisesti. Tavoitteena oli luoda uudenlainen monikanavainen sisältökokemus ja samalla helpottaa sisällön tuotantoa.

Lähteet:


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti