Henkilöbrändi on henkilön maineen ja
imagon kokonaisuus. Henkilöbrändillä tarkoitetaan oman osaamisensa markkinointia
ja itsensä erilaistamista massasta. Oma henkilöbrändi on vahva ura-ankkuri
luovan alan osaajalle. Henkilöbrändi on ns. taikasana, joka tulee jatkuvasti
ilmi sosiaalisessa mediassa. Sosiaalinen media on tehnyt henkilöbrändin
rakentamisesta helpompaa.
Organisaatiolla on työnantajamielikuva
jo ensimmäistä päivästä lähtien. Työnantajamielikuva on ikkuna yrityksen
jokapäiväiseen elämään. On hyvä erottaa toisistaan yleinen työnantajamaine ja
rekrytointiin vaikuttava työnantajamielikuva. Yleinen työnantajamielikuva
vaikuttaa siihen, miten ihan jokainen kaduntallaaja organisaationne näkee.
Tällä voi olla vaikutusta esimerkiksi siihen, käytetäänkö tuotteitanne tai
palveluitanne – tai mikä on pörssiin listatun yhtiön osakkeen arvostus.
Rekrytointiin vaikuttava, strateginen työnantajamielikuva taas liittyy siihen,
saatteko rekrytoitua niitä henkilöitä, joita tarvitsette strategianne
toteuttamiseksi.
Kesko on luonut itselleen erittäin hyvän ja positiivisen
työnantajanmielikuvan. Keskolla on sivuillansa erillinen ”K-ryhmä työpaikkana”
nettisivu, jossa lukija pääsee tutustumaan Keskoon työnantajana. Kesko
painottaa tekevänsä työtä, jolla on merkitys ihmisten arkeen. Se luo kuvan,
että työntekijänä pääset vaikuttamaan. Kesko painottaa olevansa suomalainen
yritys ja että Yhteiset arvot, periaatteet ja toimintatavat ovat heidän työnsä
perusta kaikkialla.
K:ssa pystyt vaikuttamaan joka päivä ihmisten arkeen sekä
ympäröivään yhteiskuntaan. Kesko haluaa luoda ruuan, rakentamisen ja
liikkumisen saralla innovatiivisia ratkaisuja ketterästi ja kokeillen, vastuullisesti
kestävällä tavalla. Kesko luo kuvan, että sinulla on mahdollisuus päästä
aitiopaikalle tekemään merkityksellistä työtä ja tyytyväisiä asiakkaita -
K-ryhmän koko ja kasvu varmistavat, että myös omien tavoitteiden toteuttaminen
on mahdollista.
Keskosta työnantajamielikuvana tulee positiivinen ajatus, kun
Keskolla on paljon erilaisia työtehtäviä. Kesko Tarjoaa erilaisia
mahdollisuuksia jatkuvaan ammattitaidon jalostamiseen asettamien tavoitteidesi
mukaisesti. Isona kansainvälisenä organisaationa Keskolla on mahdollisuuksia
urakehitykseen ja tehtävien vaihtoon myös yhtiöstä tai toimialasta toiseen.
Vuosittain Keskolla yli 4000 vaihtaa tehtäviä K-ryhmän sisällä. Kesko
tukee työntekijän kehittämistä ja monipuolisesti, sekä tarjoaa erilaisia malleja
urasuunnitteluun.
Kesko myös nostaa omaa työnantajamielikuvaansa kattavilla henkilöstöeduilla. Kesko tarjoaa henkilöstölle monipuolisia ja kattavia henkilöstöetuja. Suosituin henkilöstöetu on K-ryhmän henkilöetukortti, jolla saa alennusta monista kaupoista ympäri Suomen. Lisäksi Kesko konsernissa on käytössä muun muassa ePassi, jota voi hyödyntää itselleen parhaalla tavalla omiin harrastuksiin, työmatkoihin ja hyvinvointipalveluihin.
Keskon liiketoiminnan kannalta positiivinen
työnantajamielikuva lisää Keskon kasvua ja tuottoa. Ihmiset haluavat kannattaa
sellaisia yrityksiä, jotka luovat henkilökunnalle hyvän ilmapiirin
työskentelyyn. Keskon Elintarvikekaupoissa, sekä rautakaupoissa asiakkaat
näkevät hymyilevät työntekijät, joiden on hyvä olla töissä. Tällöin asiakkaalle
jää positiivinen kuva ostokerrasta ja hän tulee mieluusti uudelleen.
Monet ihmiset myös kannustavat yksityisyrittäjiä ja jos
yksityinen kauppias, sekä työntekijät ovat luoneet asiakkaalleen mieluisan työnantajanmielikuvan,
he mieluusti käyvät kaupassa, sekä esimerkiksi ehdottavat lapsilleen sinne
kesätöihin hakemista. Lisäksi Kesko antaa työnantajamielikuvana olevansa vastuullinen,
joten monet haluavat kannattaa tämänlaista liiketoimintaa.
Lähteet:
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti