lauantai 9. toukokuuta 2020

Oppimistehtävä henkilöbrändi ja työnantajanmielikuva / viikko 19


Henkilöbrändi on henkilön maineen ja imagon kokonaisuus. Henkilöbrändillä tarkoitetaan oman osaamisensa markkinointia ja itsensä erilaistamista massasta. Oma henkilöbrändi on vahva ura-ankkuri luovan alan osaajalle. Henkilöbrändi on ns. taikasana, joka tulee jatkuvasti ilmi sosiaalisessa mediassa. Sosiaalinen media on tehnyt henkilöbrändin rakentamisesta helpompaa.

Organisaatiolla on työnantajamielikuva jo ensimmäistä päivästä lähtien. Työnantajamielikuva on ikkuna yrityksen jokapäiväiseen elämään. On hyvä erottaa toisistaan yleinen työnantajamaine ja rekrytointiin vaikuttava työnantajamielikuva. Yleinen työnantajamielikuva vaikuttaa siihen, miten ihan jokainen kaduntallaaja organisaationne näkee. Tällä voi olla vaikutusta esimerkiksi siihen, käytetäänkö tuotteitanne tai palveluitanne – tai mikä on pörssiin listatun yhtiön osakkeen arvostus. Rekrytointiin vaikuttava, strateginen työnantajamielikuva taas liittyy siihen, saatteko rekrytoitua niitä henkilöitä, joita tarvitsette strategianne toteuttamiseksi.

Kesko on luonut itselleen erittäin hyvän ja positiivisen työnantajanmielikuvan. Keskolla on sivuillansa erillinen ”K-ryhmä työpaikkana” nettisivu, jossa lukija pääsee tutustumaan Keskoon työnantajana. Kesko painottaa tekevänsä työtä, jolla on merkitys ihmisten arkeen. Se luo kuvan, että työntekijänä pääset vaikuttamaan. Kesko painottaa olevansa suomalainen yritys ja että Yhteiset arvot, periaatteet ja toimintatavat ovat heidän työnsä perusta kaikkialla. 

K:ssa pystyt vaikuttamaan joka päivä ihmisten arkeen sekä ympäröivään yhteiskuntaan. Kesko haluaa luoda ruuan, rakentamisen ja liikkumisen saralla innovatiivisia ratkaisuja ketterästi ja kokeillen, vastuullisesti kestävällä tavalla. Kesko luo kuvan, että sinulla on mahdollisuus päästä aitiopaikalle tekemään merkityksellistä työtä ja tyytyväisiä asiakkaita - K-ryhmän koko ja kasvu varmistavat, että myös omien tavoitteiden toteuttaminen on mahdollista.

Keskosta työnantajamielikuvana tulee positiivinen ajatus, kun Keskolla on paljon erilaisia työtehtäviä. Kesko Tarjoaa erilaisia mahdollisuuksia jatkuvaan ammattitaidon jalostamiseen asettamien tavoitteidesi mukaisesti. Isona kansainvälisenä organisaationa Keskolla on mahdollisuuksia urakehitykseen ja tehtävien vaihtoon myös yhtiöstä tai toimialasta toiseen. Vuosittain Keskolla yli 4000 vaihtaa tehtäviä K-ryhmän sisällä. Kesko tukee työntekijän kehittämistä ja monipuolisesti, sekä tarjoaa erilaisia malleja urasuunnitteluun.

Kesko myös nostaa omaa työnantajamielikuvaansa kattavilla henkilöstöeduilla. Kesko tarjoaa henkilöstölle monipuolisia ja kattavia henkilöstöetuja. Suosituin henkilöstöetu on K-ryhmän henkilöetukortti, jolla saa alennusta monista kaupoista ympäri Suomen. Lisäksi Kesko konsernissa on käytössä muun muassa ePassi, jota voi hyödyntää itselleen parhaalla tavalla omiin harrastuksiin, työmatkoihin ja hyvinvointipalveluihin. 

Keskon liiketoiminnan kannalta positiivinen työnantajamielikuva lisää Keskon kasvua ja tuottoa. Ihmiset haluavat kannattaa sellaisia yrityksiä, jotka luovat henkilökunnalle hyvän ilmapiirin työskentelyyn. Keskon Elintarvikekaupoissa, sekä rautakaupoissa asiakkaat näkevät hymyilevät työntekijät, joiden on hyvä olla töissä. Tällöin asiakkaalle jää positiivinen kuva ostokerrasta ja hän tulee mieluusti uudelleen.

Monet ihmiset myös kannustavat yksityisyrittäjiä ja jos yksityinen kauppias, sekä työntekijät ovat luoneet asiakkaalleen mieluisan työnantajanmielikuvan, he mieluusti käyvät kaupassa, sekä esimerkiksi ehdottavat lapsilleen sinne kesätöihin hakemista. Lisäksi Kesko antaa työnantajamielikuvana olevansa vastuullinen, joten monet haluavat kannattaa tämänlaista liiketoimintaa.


Lähteet:



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti