Valitsin digimarkkinoinnin trendeistä
asiakaskeskeisyyden. Asiakas keskeisyyttä on ajatella asiakasta kaikessa
tekemisessä. Asiakaskeskeisyys on osa strategiaa ja tarkoituksena että
asiakkaat eivät ole vain pelkkää massaa vaan jokaisella asiakkaalla on oma
henkilökohtainen tarpeensa. Asiakaskeskeisyydessä on hyvä osata valita ns. ne
arvokkaimmat asiakkaat ja keskittyä huomioimaan heitä, ja ennakoimaan heidän
tarpeitaan. Asiakaskeskeisyys on merkittävä kilpailuetu.
Keskon yksi tärkeimmistä strategisista
tavoitteista on asiakaskeskeisyys. Erottautuminen kilpailijoista laadulla ja
asiakaslähtöisyydellä, olipa kyseessä sitten palvelu kaupoissa tai digitaaliset
palvelut. Keskon arvo, asiakas, laatu – kaikessa
mitä tekevät, asettaa asiakkaat toiminnan keskiöön. Asiakaskokemus
kaiken tekemisen keskiössä. Erinomainen Kesko menestys perustuu vuonna 2015
laadittuun strategiaan ja sen onnistuneeseen toteutukseen. Kaikkea tekemistä
ohjaa asiakaslähtöisyys.
Kesko tekee jatkuvaa vuoropuhelua
asiakkaiden kanssa kaupoissa ja sosiaalisessa mediassa. Tärkeitä ovat Keskon
asiakastyytyväisyys – ja brändi tutkimukset, sekä ottavat asiakkaiden
mielipiteet huomioon kehittäessä vastuullisuustyötä. Jokainen K-kauppa on
paikallisen asiakaskysynnän ja tiedon mukaan räätälöity. Pohjois-Euroopassa kunkin
asiakasryhmän odotukset ja paikalliset erityistarpeet paremmin huomioon ottaen.
Jokaisella toimintamaalla on oma asiakaslähtöinen, maakohtainen strategiansa.
Kesko pystyy tarjoamaan asiakkaille parhaan
kaupan alan asiakaskokemuksen asiakastietoon pohjautuvalla markkinoinnilla. Tiedon
avulla asiakaskokemuksesta voidaan saada henkilökohtaisempi. Yhdistämällä verkkokaupan ja
digipalvelut kattavaan kauppapaikkaverkostoon luodaan edellytykset saumattomaan
asiakaskokemukseen kaikissa kanavissa.
Sosiaalisessa mediassa tärkeää on
saumaton monikanavainen asiakaskokemus. Kesko laajentaa ruoan verkkokaupan
kattamaan 75% kotitalouksista, sekä K-kuljetuksen kattamaan 50%
kotitalouksista. Kesko keskittyy markkinajohtajuuden tuoman
potentiaalin täyteen hyödyntämiseen ja asiakaskokemuksen jatkuvaan
parantamiseen: tarkoituksena laajentaa Onnisen myymäläverkostoa. Megatrendit
kuten kaupungistuminen, ikääntyminen ja yksilöllinen asiakaskäyttäytyminen
tukevat Keskon lähipalvelujen vahvistamista.
Lähteet:
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti