Keskolla on julkinen markkinointi strategia, eli Keskon internet sivuilta pääsee kuka vain sitä lukemaan. Keskon tavoitteena on kasvaa kotimarkkinoilla markkinoita nopeammin. Keskon omistamien ketju-ja tuotebrändien tärkein kohderyhmä ovat kuluttajat, joiden asiakaskokemukset K-kaupoissa ratkaisevat menestymisen markkinoilla. Kesko on ensisijaisesti pörssiyhtiön konsernibrändi, joiden kohderyhmiä ovat sijoittajat, omistajat, tavaran - palvelutoimittajat, henkilöstö, sekä yhteiskunta.
Kesko jakaa itsensä kolmeen eri segmenttiin, päivittäistavarakauppa, rakentamisen ja talotekniikan kauppa, sekä autokauppa. Keskon kohderyhmää siis ovat kaikki vauvasta vaariin. Jos puhutaan esimerkiksi päivittäistavarakaupasta, jokaisella kauppiaalla on itse valtuus päättää omasta kohderyhmästään / asiakkaistaan. Kauppias valitsee kohderyhmänsä alueellisen asiakaskunnan mukaisesti.
Omalla työpaikallani K-Supermarketissa, meillä on tavoitteena tarjota mahdollisimman paljon luomutuotteita. Kauppiaalle on tärkeätä myydä kotimaisia tuotteita, siksi niitä löytyy meiltä enemmän. Luomu tuotteiden ystävät löytävät varmasti hakemansa meiltä. Olemme myös halunneet myydä mahdollisimman paljon vegetuotteita, jotta vegaanien olisi helppo asioida meillä. Meillä ei esimerkiksi myydä kovin paljon eläinten tai vauvojen tarvikkeita. Olemme valinneet tuotteet sen perusteella ketä meillä käy ja ketä ei.
Lähteet:
https://www.kesko.fi/sijoittaja/strategia/
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti