- Miten vastuullisuus brändin rakentamisessa näkyy ja miten sitä voi kehittää?
He puhuvat paljon kestävyydestä ja kestävästä kehityksestä. Keräävät paljon tietoa ja tekevät erilaisia tutkimuksia, jotta pystyvät tarjoamaan asiakkaille parempia vaihtoehtoja. Seuraavat koko ajan vaikutuksia yrityksiin ja allokoivat resursseja tehokkaammin. Pystyvät suunnittelemaan pitkän aikavälin tuottoja ja vähentämällä tulevaisuuden riskejä. Ovat mukana hillitsemässä ilmastonmuutosta ja ottavat huomioon sosiaalisen vastuun. Brändin rakentamisessa voisivat olla läpinäkyvimpiä.
- Mitkä tutkimustulokset luvussa 2 olivat mielestäsi kiinnostavia?
Kiinnostavaa oli huomata, että kuluttajaryhmien kehitys vaihtelee aika paljon neljän pohjoismaan välillä. Norjassa, sekä Suomessa lähes samanlainen kehitys "älyryhmän" nousu prosentuaalisesti. Oli mielenkiintoista huomata, että "egoryhmän" pieneni 27% -> 21%.
- Pohdi, millaisella markkinoinnilla ja viestinnällä vaikutetaan raportissa kuvattuihin neljään eri kohderyhmään (Ego, Moderate, Smart ja Dedicated)? Voit myös ehdottaa eri ryhmille sopivia tuotteita tai palveluja.
Jokaiselle kohderyhmälle on luotu erilainen hauska profiilikuva ja niiden otsikot ovat eriväriset. Jokaisessa kohderyhmässä on oma tyypillinen lauseensa viittaamassa omaan asiaan. Valtioiden liput ovat selkeästi kuvattuna väreillä, sekä prosentit alapuolella kertovat helposti valtioiden prosentit. Luvun lopuksi on koottu yhteen sivuun kaikkien neljän eri valtioiden käyrät ja tulokset.
- Miten vastuullisuus näkyy valitsemasi yrityksen toiminnassa ja viestinnässä?
Keskon vastuullisuusperiaatteissa on määritetty
taloudellisen, sosiaalisen ja ympäristövastuun peruslupaukset. Periaatteisiin
on kirjattu myös Keskon sitoumukset kansainvälisiin julistuksiin ja sopimuksiin. Keskon vastuullisuusohjelma sisältää sekä lyhyen että pitkän
aikavälin tavoitteita. Ohjelmassa on kuusi teemaa: Hyvä hallinto ja talous,
Asiakkaat, Yhteiskunta, Työyhteisö, Vastuullinen hankinta ja kestävät
valikoimat sekä Ympäristö. Kesko esimerkiksi mainostaa applikaatiota, jossa voi laskea oman hiilijalanjälkensä. Keskon nettisivujen auetessa sivulla näkyy ensimmäiseksi mainos "maailman vastuullisin ruokakauppa".
Lähteet:
https://www.kesko.fi/yritys/vastuullisuus/
https://www.kesko.fi/yritys/vastuullisuus/vastuullisuuden-johtaminen/vastuullisuusperiaatteet/
https://www.kesko.fi/yritys/vastuullisuus/
https://www.kesko.fi/yritys/vastuullisuus/vastuullisuuden-johtaminen/vastuullisuusperiaatteet/
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti