1.1. Strategia= Keskolla on kolme strategista aluetta: päivittäistavarakauppa, rakentamisen ja talotekniikan kauppa, sekä autokauppa. Strategian painopisteenä on laatu ja asiakaslähtöisyys. Vuonna 2019 Kesko nosti ilmastonmuutoksen torjumisen strategiseksi alueeksi. Strategian painopisteitä ovat: kannattava kasvu, liiketoiminnan fokusointi, laatu- ja asiakas- lähtöisyys, parhaat digitaaliset palvelut, kestäväkehitys, sekä yksi yhtenäinen K. Tarkoituksena luoda vahva ja luotettava K brändi. Yksi yhteinen K tarkoittaa yhteistyötä kauppiaiden kanssa.
Visio= Kesko on asiakkaan valinta ja kaupan laatujohtaja Euroopassa.
Arvot=Asiakas ja laatu - kaikessa mitä teemme.
1.2. Keskon strategia toimii, koska onhan se valittu maailman vastuullisimmaksi ruokakaupaksi, sekä on laatujohtaja Euroopassa. Ilmastonmuutoksesta on koko ajan puhetta paljon, joten Kesko on edellä muita koska on valinnut ilmastonmuutoksen yhdeksi strategian alueeksi. Mielestäni Keskolla on hyvä ja laaja strategia. Kesko pystyy tarjoamaan asiakkaille juuri sellaista palvelua, mitä he haluavat. Mielestäni Keskolla on palon mahdollisuuksia tulevaisuuden kannalta. Strategioiden pohjalta, uskon Keskon pärjäävän hyvin kiristyvässä kilpailussa. Kesko on hyvin jakanut strategiansa toimialojen mukaan.
Lähteet:
https://www.kesko.fi/sijoittaja/strategia/
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti